Pole dance – jak wpływa na sylwetkę?

/
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Pole dance zyskuje coraz większą popularność. Połączenie tańca i akrobacji na rurze sprawia, że ciało staje się silne i gibkie. Jakie korzyści płyną z uprawiania pole dance? Przyglądamy się tej dyscyplinie.

Pole dance to charakterystyczny taniec na rurze, który łączy w sobie elementy fitnessu, ćwiczeń siłowych, akrobatyki, gimnastyki i baletu. Choć jest znany od kilkudziesięciu lat, dopiero od około roku 2010 zyskuje szersze zainteresowanie. Wbrew pozorom pole dance mogą ćwiczyć wszyscy, bez względu na wiek, płeć czy kondycję fizyczną i poziom wytrenowania. Nie da się ukryć, że ćwiczenie tej dyscypliny jest wymagające, jednak warto spróbować, bo świetnie poprawia wytrzymałość i wydolność naszego organizmu.

Jak pole dance kształtuje sylwetkę?

Trenując pole dance, angażujemy do pracy całe ciało. Gdy tańczymy na rurze, zmuszamy do wysiłku mięśnie ramion, pleców, brzucha, pośladków i nóg. Ten rodzaj tańca łączy w sobie trening siłowy oraz ćwiczenia cardio i izometryczne. Dzięki takiemu połączeniu nie tylko spalamy kalorie i zrzucamy zbędne kilogramy, lecz także kształtujemy sylwetkę i wzmacniamy mięśnie głębokie. Pierwsze efekty zauważymy już po kilku tygodniach regularnych treningów, wystarczą dwie godziny tygodniowo.

Wiele osób z pewnością chciałoby wiedzieć, ile kalorii spala się, tańcząc pole dance? W zależności od budowy ciała, intensywności treningu i szeregu indywidualnych uwarunkowań szacuje się, że podczas godzinnych ćwiczeń można spalić od 250 do nawet 750 kalorii.

Najwcześniej dostrzega się zmiany w obrębie górnej części ciała, mocna praca ramion i barków sprawia, że są one lepiej zarysowane, a przy tym wyglądają smukło. Następne zmiany możemy zauważyć na brzuchu, plecach i nogach. Oczywiście, efekt zależy ostatecznie od własnych predyspozycji, jednak z pewnością jest to sport, który wywrze pozytywny wpływ na każdą sylwetkę. Warto też pamiętać, że poza regularnymi treningami pole dance musimy utrzymywać zdrową dietę (osoby, które chcą schudnąć, powinny zadbać o deficyt kaloryczny) i jak najwięcej się ruszać każdego dnia. To cały nasz tryb życia wpływa na wygląd figury, a nie same jednostkowe treningi.

Zalety uprawiania pole dance

Jeśli postawimy na regularne treningi pole dance, będziemy mogli liczyć na następujące efekty:

  • zredukowanie cellulitu,
  • ujędrnienie biustu,
  • poprawę wyglądu skóry, która stanie się bardziej elastyczna i napięta,
  • poprawę postawy ciała,
  • ładniejszy sposób poruszania się,
  • gibkość, mobilność i większy zakres ruchu w ciele,
  • zwiększenie ukrwienia mięśni,
  • brak dolegliwości bólowych kręgosłupa.

Uprawianie pole dance, tak jak i każdego innego sportu, wpływa również na poprawę naszego samopoczucia. Podczas ćwiczeń wydzielają się endorfiny, dzięki którym lepiej się czujemy. Ponadto ten rodzaj tańca pomaga zbudować pewność siebie i poprawić poczucie własnej wartości.

Jak trenować pole dance?

Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z pole dance, to dla własnego bezpieczeństwa korzystajmy na początku z ofert klubów fitness i szkół tańca. Podstawowych ruchów i pierwszych figur najlepiej nauczyć się pod okiem wykwalifikowanego instruktora, który pokaże prawidłową technikę i skoryguje błędy. Gdy poczujemy się pewnie w podstawowych ćwiczeniach, możemy trenować również w domu. Będziemy musieli tylko zaopatrzyć się w rurę – najlepszym wyborem jest rura zaporowa. Jeżeli chcemy trenować w domowym zaciszu, korzystajmy z filmów instruktażowych dostępnych w internecie.

Zdj. główne: aks9215/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak ekologiczne jest korzystanie z oryginalnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek?
/
Jak ekologiczne jest korzystanie z oryginalnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek?
Odkryj, jak użycie oryginalnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek ma wpływ na ochronę środowiska. Czy rzeczywiście pomaga to znacznie zredukować nasz ekologiczny ślad?
Zrozumieć zasady rozliczania projektów unijnych: praktyczny przewodnik dla przedsiębiorców
/
Zrozumieć zasady rozliczania projektów unijnych: praktyczny przewodnik dla przedsiębiorców
Poznaj jak efektywnie zarządzać finansami projektów unijnych. Nasz praktyczny przewodnik pomoże Ci zrozumieć skomplikowane zasady i zminimalizować ryzyko błędów.
Jak radzić sobie z bólem głowy?
/
Jak radzić sobie z bólem głowy?
Ból głowy może być uciążliwym problemem, który wpływa na jakość życia. W tym artykule przedstawiamy sposoby radzenia sobie z bólem głowy, takie jak odpowiednia dieta, regularny sen i unikanie czynników wywołujących ból głowy.