“Polki w swoim ciele” – poznaj wyniki badania Mobile Institute

/
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jak współczesne Polki postrzegają swoje ciało? Co robią, aby zachować dobre samopoczucie? Czy zdarza im się porównywać z innymi? Odpowiedzi na te i wiele więcej pytań można znaleźć w najnowszym raporcie „Siła Kobiet”.

Raport jest wynikiem badania, opracowanego przez agencję Mobile Institute z udziałem ambasadorek, ekspertów i internautów.

Aż 48% Polek deklaruje, że nie lubi swojego ciała

Z raportu wynika, że niemal połowa kobiet nie akceptuje swojego ciała. Najbardziej krytyczne wobec swojego wyglądu są mieszkanki wsi oraz małych miejscowości – aż 70%. Problemy z samoakceptacją dotyczą szczególnie młodych dziewcząt. Z kolei z wiekiem poziom samoakceptacji wzrasta.

Media a wizerunek kobiet

Ankietowane były zgodne z opinią, że media promuja obrazy idealnych kobiet. Aż 56% uważa, że wpływają na to, w jaki sposób współczesne kobiety postrzegają swoje ciało. Niemal tyle samo, bo 55% jest zdania, że media ukazują określony kanon kobiecego piękna, z czym zgodziło się 70% dojrzałych kobiet i 60% najmłodszych internautek z Pokolenia Z. Co ważne wiele kobiet nie zauważa, aby media wpływały w jakimś stopniu na postrzeganie przez kobiety swojego ciała. Może to wynikać z faktu, że w przestrzeni medialnej z roku na rok pojawia się coraz więcej kampanii stawiających na różnorodność oraz naturalność.

“Ja” na tle innych

44% ankietowanych jest zdania, że nie porównuje się z innymi kobietami. Z kolei 14% wskazało, że robi to przy każdej nadarzającej się okazji. Najrzadziej z innymi porównuja się kobiety starsze oraz mieszkanki wsi i mniejszych miast. Ta zależność jest również widoczna w przypadku zasobności portfela. Im bardziej zamożna jest kobieta, tym mniej porównuje się z innymi. Ponad połowa kobiet, bo aż 58% twierdzi, że lepiej nie wyróżniać się na tle innych i tylko 13% uważa, że warto rzucać się w oczy, np. przez swój wygląd lub zachowanie. Takie twierdzenie najcześciej pada z ust mieszkanek najwiekszych miast.

Jak współczesne Polki dbają o siebie?

Według badabnia aż 71% wykonuje min. jedną czynność, dzięki której udaje im się zachować piękny wygląd i dobre samopoczucie. Do najpopularniejszych aktywności zalicza się odpowiednie nawadnianie organizmu, stosowanie kosmetyków, właściwą ilość snu oraz uprawianie sportu, przy czym zdecydowanie królują fitness i bieganie. Warto podkreślić, że kobiety robią to przede wszystkim z myślą o sobie i swoim dobrym samopoczuciu, co stwierdziło 28% badanych. Ankietowane wskazywały również na motywatory zewnętrzne, takie jak chęć dorównania innym kobietom, czy opinia partnera.

O badaniu

Raport „Siła Kobiet” powstał na podstawie opinii ponad 1600 internautów, z czego więcej niż 1000 stanowiły kobiety. Zadaniem uczestników była odpowiedź na 170 różnorodnych pytań zawartych w kwestionariuszu badawczym. Partnerami projektu są Unum Życie, Grupa Maspex, Naturativ, SEPHORA, Risk Made in Warsaw, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Kobiety Bez Diety oraz Kobiety e-biznesu.

Źródło: materiały prasowe Mobile Institute

Fot. Andrea Piacquadio/Pexels

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak rozpocząć swoją przygodę z elektroniką dzięki platformie worldofarduinogeeks.com?
/
Jak rozpocząć swoją przygodę z elektroniką dzięki platformie worldofarduinogeeks.com?
Odważ się na pierwszy krok w świecie elektroniki z platformą WorldOfArduinoGeeks. Dowiedz się, jak zacząć, rozwijać swoje umiejętności i tworzyć niesamowite projekty.
Poradnik, jak poprawić swoją zdolność kredytową
/
Poradnik, jak poprawić swoją zdolność kredytową
Odkryj skuteczne metody na poprawę zdolności kredytowej. Poznaj praktyczne wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć szanse na uzyskanie pożyczki.
Jak zgłoszenie celne wpływa na optymalizację kosztów w twojej firmie?
/
Jak zgłoszenie celne wpływa na optymalizację kosztów w twojej firmie?
Przekonaj się, jak proces zgłaszania celnego może zoptymalizować koszty w Twojej firmie. Zrozumieć jak zasady celnice wpływają na koszty przesyłek międzynarodowych.